Highlights of Steve Jobs

|
You are already naked. There is no reason not to follow your heart.

Don't let the noise of others' opinions drown out your own inner voice. And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.

When I was young, there was an amazing publication called The Whole Earth Catalog, which was one of the bibles of my generation. It was created by a fellow named Stewart Brand not far from here in Menlo Park, and he brought it to life with his poetic touch. This was in the late 1960's, before personal computers and desktop publishing, so it was all made with typewriters, scissors, and polaroid cameras. It was sort of like Google in paperback form, 35 years before Google came along: it was idealistic, and overflowing with neat tools and great notions.

Stewart and his team put out several issues of The Whole Earth Catalog, and then when it had run its course, they put out a final issue. It was the mid-1970s, and I was your age. On the back cover of their final issue was a photograph of an early morning country road, the kind you might find yourself hitchhiking on if you were so adventurous. Beneath it were the words: "Stay Hungry. Stay Foolish." It was their farewell message as they signed off. Stay Hungry. Stay Foolish. And I have always wished that for myself. And now, as you graduate to begin anew, I wish that for you.

Stay Hungry. Stay Foolish.

Você já está nu. Não existe razão para não seguir o seu coração.

Não deixe o barulho das opiniões alheias afogarem sua própria voz interior. E, mais importante, tenham a coragem de seguir seu coração e sua intuição. Eles de alguma forma já sabem o que vocês verdadeiramente querem se tornar. Tudo o mais é secundário.

Quando eu era jovem, havia uma publicação surpreendente chamada 'O Catálogo do Mundo Inteiro', que era uma das bíblias da minha geração. Foi criada por um sujeito chamado Stewart Brand não longe daqui no Parque Menlo, e ele a trouxe à vida com seu toque poético. Isto foi no final do anos 60, antes dos computadores pessoais e da editoração eletrônica, então era tudo feito com máquinas de escrever, tesouras e câmeras Polaroid. Era uma espécie de Google em forma de papel, 35 anos antes do Google surgir: era idealístico, e transbordando de ferramentas bacanas e grandes noções.

Stewart e sua equipe lançaram várias edições d'O Catálogo do Mundo Inteiro', e quando ele teve que correr seu curso, eles publicaram uma última edição. Eram meados dos anos 70 e eu tinha a sua idade. Na última capa da edição havia uma foto de uma estrada de manhã bem cedo, o tipo que você pode se encontrar pedindo carona se for do tipo aventureiro. Abaixo dela estavam as palavras: 'Permaneça faminto. Permaneça tolo.' Era a sua mensagem de adeus conforme se retiravam de cena. Permaneça faminto. Permaneça tolo. E eu sempre desejei isto para mim. E agora, enquanto vocês se graduam para começar o novo, eu desejo isto a vocês.

Permaneçam famintos. Permaneçam tolos.

Stay Hungry. Stay Foolish.

0 comentários: